Pracownia
DLA KOGO:
Oferowany program szkolenia adresowany jest przede wszystkim do kandydatów na pracowników służb finansowo-księgowych i pracowników tych służb oraz innych osób, które zainteresowane są uzyskaniem lub podnoszeniem kwalifikacji wymaganych dla pracowników w jednostkach prowadzących księgi handlowe.
Formularz zgłoszeniowy pdf, doc
WYMAGANIA:
Do szkolenia mogą przystąpić osoby, które posiadają podstawowe wiadomości z zakresu księgowości
NABYTE UMIEJĘTNOŚCI:
Po zakończonym procesie kształcenia absolwent szkolenia będzie potrafił:
- Identyfikować określać podstawy prawne sprawozdawczości podmiotu gospodarczego
- Organizować i nadzorować prace związane z harmonogramem zamknięcia ksiąg rachunkowych w podmiocie gospodarczym
- Scharakteryzować poszczególne podatki
- Posługiwać się przepisami prawnymi w zakresie zagadnień podatkowych
- Sporządzić właściwe deklaracje podatkowe
- Ocenić prawidłowość dokumentacji podatkowej
- Zastosować właściwe stawki podatkowe a także skorzystać z ulg i zwolnień podatkowych
- Dokonać ewidencji operacji podatkowych oraz ich kontroli
- Posługiwać się programem „Płatnik”
- Posługiwać się programem „Płatnik – Przekaz Elektroniczny”
- Identyfikować przepisy prawne regulujące prowadzenie księgowości, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb małego przedsiębiorstwa prowadzącego księgę przychodów i rozchodów
- Przygotować komputer do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów na bazie odpowiedniego programu finansowo-księgowego
- Otworzyć, prowadzić oraz zamknąć okres obrachunkowy w elektronicznej księdze przychodów i rozchodów
- Sporządzić typowe dokumenty towarzyszące pracom księgowym dla potrzeb małego przedsiębiorstwa
- Zabezpieczyć i archiwizować informacje księgowe
PROGRAM SZKOLENIA:
Inwentaryzacja i wycena aktywów i pasywów:
- Wyjaśnianie podstawowych pojęć, rodzajów i znaczenia inwentaryzacji
w podmiocie gospodarczym oraz określanie podstaw prawnych do przeprowadzania danego rodzaju inwentaryzacji - Kompletowanie i analiza niezbędnej dokumentacji do przeprowadzania danego rodzaju inwentaryzacji, opracowanie harmonogramu prac związanych z przeprowadzeniem inwentaryzacji oraz projektów zarządzeń wewnętrznych
- Opracowanie planu inwentaryzacji oraz pozostałych dokumentów związanych z inwentaryzacją poszczególnych składników majątku a także określanie zakresu i metod szkolenia komisji inwentaryzacyjnych w podmiocie gospodarczym
- Kompletowanie dokumentacji z przeprowadzonej inwentaryzacji – arkusze inwentaryzacyjne i pozostałe dokumenty oraz dokonywanie ich kontroli
- Rozliczanie inwentaryzacji i ewidencja
- Ogólne i szczegółowe zasady wyceny składników bilansu i rachunku zysków i strat
- Analiza wyników inwentaryzacji i wyceny oraz sporządzanie wniosków z tej analizy
Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego podmiotu gospodarczego:
- Dostosowanie dokumentacji księgowej dla potrzeb sporządzania elementów sprawozdania finansowego
- Stosowanie podstawowych zasad rachunkowości przy ustalaniu wyniku finansowego.
- Określanie wyniku finansowego ze sprzedaży w rachunku zysków i strat w układzie porównawczym i kalkulacyjnym
- Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
- Sporządzanie bilansu podmiotu gospodarczego, charakteryzowanie pozycji aktywów i pasywów
- Sporządzanie informacji dodatkowej oraz sprawozdania z działalności jednostki
- Sporządzanie dodatkowych elementów sprawozdania przez jednostki zobligowane do badania sprawozdań przez biegłego rewidenta
Analiza sytuacji finansowej jednostki gospodarczej – wstępna analiza sprawozdania finansowego:
- Pojęcie, cele i metody wstępnej analizy sprawozdania finansowego
- Wstępna analiza bilansu
- Wstępna analiza rachunku zysków i strat
- Wstępna analiza rachunku przepływów pieniężnych
- Analiza wskaźnikowa jako ocena sytuacji finansowej jednostki gospodarczej
Ogólne zasady rachunkowości:
- Regulacje prawne rachunkowości
- Istota i zakres rachunkowości
- Zasady rachunkowości
Ewidencja operacji gospodarczych:
- Operacje gospodarcze i ich wpływ na bilans
- Istota i rodzaje kont księgowych
- Funkcjonowanie kont księgowych
- Wynik finansowy
- Poprawianie błędów księgowych
- Podzielność i łączenie kont
Organizacja rachunkowości w jednostkach gospodarczych:
- Plan kont
- Zadania i klasyfikacja dokumentów
- Powstanie i wykorzystanie dokumentu księgowego
- Obieg i archiwizowanie dokumentów
Ewidencja rozrachunków z pracownikami:
- Księgowe ujęcie rozrachunków z tytułu wynagrodzeń
- Księgowe ujęcie innych rozrachunków z pracownikami
- Analizowanie rozrachunków z pracownikami
Ewidencja rozrachunków publiczno-prawnych:
- Rozrachunki z Urzędem Skarbowym
- Rozrachunki z ZUS
- Rozrachunki z innymi instytucjami publiczno-prawnymi
- Analizowanie innych rozrachunków publiczno-prawnych
Ewidencja pozostałych rozrachunków:
- Rozrachunki z udziałowcami i akcjonariuszami
- Tytuły pozostałych rozrachunków
- Księgowe ujęcie pozostałych rozrachunków
- Obroty kont rozrachunkowych
- Salda kont pozostałych rozrachunków
- Windykacja należności
- Odsetki od nieterminowej realizacji zobowiązań
Czas trwania:
– szkolenia – 30 godz./5 dni
– kursu – do uzgodnienia
Najbliższe terminy:
01.08-08.08
Cena:
– szkolenia – 1120 zł
– kursu – do uzgodnienia
Do pobrania: program szkolenia, harmonogram, cennik
Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012 r.
Fundacja jest instytucją szkoleniową wpisaną do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi pod numerem 2.10/00169/2005.
Posiada Akredytację Łódzkiego Kuratora Oświaty w zakresie prowadzonych szkoleń oraz certyfikat ISO 9001:2009 w zakresie usług edukacyjnych.