Pełna księgowość

Pracownia

DLA KOGO:

Oferowany program szkolenia adresowany jest przede wszystkim do kandydatów na pracowników służb finansowo-księgowych i pracowników tych służb oraz innych osób, które zainteresowane są uzyskaniem lub podnoszeniem kwalifikacji wymaganych dla pracowników w jednostkach prowadzących księgi handlowe.

Formularz zgłoszeniowy pdf, doc

WYMAGANIA:

Do szkolenia mogą przystąpić osoby, które posiadają podstawowe wiadomości z zakresu księgowości

 

NABYTE UMIEJĘTNOŚCI:

Po zakończonym procesie kształcenia absolwent szkolenia będzie potrafił:

  • Identyfikować określać podstawy prawne sprawozdawczości podmiotu gospodarczego
  • Organizować i nadzorować prace związane z harmonogramem zamknięcia ksiąg rachunkowych w podmiocie gospodarczym
  • Scharakteryzować poszczególne podatki
  • Posługiwać się przepisami prawnymi w zakresie zagadnień podatkowych
  • Sporządzić właściwe deklaracje podatkowe
  • Ocenić prawidłowość dokumentacji podatkowej
  • Zastosować właściwe stawki podatkowe a także skorzystać z ulg i zwolnień podatkowych
  • Dokonać ewidencji operacji podatkowych oraz ich kontroli
  • Posługiwać się programem „Płatnik”
  • Posługiwać się programem „Płatnik – Przekaz Elektroniczny”
  • Identyfikować przepisy prawne regulujące prowadzenie księgowości, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb małego przedsiębiorstwa prowadzącego księgę przychodów i rozchodów
  • Przygotować komputer do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów na bazie odpowiedniego programu finansowo-księgowego
  • Otworzyć, prowadzić oraz zamknąć okres obrachunkowy w elektronicznej księdze przychodów i rozchodów
  • Sporządzić typowe dokumenty towarzyszące pracom księgowym dla potrzeb małego przedsiębiorstwa
  • Zabezpieczyć i archiwizować informacje księgowe

 

PROGRAM SZKOLENIA:

Inwentaryzacja i wycena aktywów i pasywów:

  • Wyjaśnianie podstawowych pojęć, rodzajów i znaczenia inwentaryzacji
    w podmiocie gospodarczym oraz określanie podstaw prawnych do przeprowadzania danego rodzaju inwentaryzacji
  • Kompletowanie i analiza niezbędnej dokumentacji do przeprowadzania danego rodzaju inwentaryzacji, opracowanie harmonogramu prac związanych z przeprowadzeniem inwentaryzacji oraz projektów zarządzeń wewnętrznych
  • Opracowanie planu inwentaryzacji oraz pozostałych dokumentów związanych z inwentaryzacją poszczególnych składników majątku a także określanie zakresu i metod szkolenia komisji inwentaryzacyjnych w podmiocie gospodarczym
  • Kompletowanie dokumentacji z przeprowadzonej inwentaryzacji – arkusze inwentaryzacyjne i pozostałe dokumenty oraz dokonywanie ich kontroli
  • Rozliczanie inwentaryzacji i ewidencja
  • Ogólne i szczegółowe zasady wyceny składników bilansu i rachunku zysków i strat
  • Analiza wyników inwentaryzacji i wyceny oraz sporządzanie wniosków z tej analizy

Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego podmiotu gospodarczego:

  • Dostosowanie dokumentacji księgowej dla potrzeb sporządzania elementów sprawozdania finansowego
  • Stosowanie podstawowych zasad rachunkowości przy ustalaniu wyniku finansowego.
  • Określanie wyniku finansowego ze sprzedaży w rachunku zysków i strat w układzie porównawczym i kalkulacyjnym
  • Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
  • Sporządzanie bilansu podmiotu gospodarczego, charakteryzowanie pozycji aktywów i pasywów
  • Sporządzanie informacji dodatkowej oraz sprawozdania z działalności jednostki
  • Sporządzanie dodatkowych elementów sprawozdania przez jednostki zobligowane do badania sprawozdań przez biegłego rewidenta

Analiza sytuacji finansowej jednostki gospodarczej – wstępna analiza sprawozdania finansowego:

  • Pojęcie, cele i metody wstępnej analizy sprawozdania finansowego
  • Wstępna analiza bilansu
  • Wstępna analiza rachunku zysków i strat
  • Wstępna analiza rachunku przepływów pieniężnych
  • Analiza wskaźnikowa jako ocena sytuacji finansowej jednostki gospodarczej

Ogólne zasady rachunkowości:

  • Regulacje prawne rachunkowości
  • Istota i zakres rachunkowości
  • Zasady rachunkowości

Ewidencja operacji gospodarczych:

  • Operacje gospodarcze i ich wpływ na bilans
  • Istota i rodzaje kont księgowych
  • Funkcjonowanie kont księgowych
  • Wynik finansowy
  • Poprawianie błędów księgowych
  • Podzielność i łączenie kont

Organizacja rachunkowości w jednostkach gospodarczych:

  • Plan kont
  • Zadania i klasyfikacja dokumentów
  • Powstanie i wykorzystanie dokumentu księgowego
  • Obieg i archiwizowanie dokumentów

Ewidencja rozrachunków z pracownikami:

  • Księgowe ujęcie rozrachunków z tytułu wynagrodzeń
  • Księgowe ujęcie innych rozrachunków z pracownikami
  • Analizowanie rozrachunków z pracownikami

Ewidencja rozrachunków publiczno-prawnych:

  • Rozrachunki z Urzędem Skarbowym
  • Rozrachunki z ZUS
  • Rozrachunki z innymi instytucjami publiczno-prawnymi
  • Analizowanie innych rozrachunków publiczno-prawnych

Ewidencja pozostałych rozrachunków:

  • Rozrachunki z udziałowcami i akcjonariuszami
  • Tytuły pozostałych rozrachunków
  • Księgowe ujęcie pozostałych rozrachunków
  • Obroty kont rozrachunkowych
  • Salda kont pozostałych rozrachunków
  • Windykacja należności
  • Odsetki od nieterminowej realizacji zobowiązań

 

Czas trwania:

– szkolenia – 30 godz./5 dni

kursu – do uzgodnienia

Najbliższe terminy:

01.08-08.08

Cena:

– szkolenia – 1120 zł

kursu – do uzgodnienia

Do pobrania: program szkolenia, harmonogram, cennik

Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012 r.

Fundacja jest instytucją szkoleniową wpisaną do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi pod numerem 2.10/00169/2005.

Posiada Akredytację Łódzkiego Kuratora Oświaty w zakresie prowadzonych szkoleń oraz certyfikat ISO 9001:2009 w zakresie usług edukacyjnych.